UAB Digital Repository of Documents 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
12 p, 352.9 KB L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...]
L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...]
Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]

Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents
2.
12 p, 677.1 KB Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. [...]
Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. [...]

2019 - 10.32093/ambits.vi51.1425
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124  
3.
12 p, 352.9 KB Aprenentatge docent entre iguals : mestres i escoles que aprenen uns dels altres / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
De la misma manera que sabemos que podemos organizar las interacciones entre los estudiantes para que se conviertan en oportunidades de aprendizaje, que comúnmente denominamos aprendizaje entre iguales, también es posible hacerlo con los maestros, para que, a través de la colaboración con los colegas, como en otras profesiones, los profesores puedan aprender unos de otros. [...]
2019 - 10.32093/ambits.v0i50.1219
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 50 (Maig 2019) , p. 50-48  
4.
12 p, 212.7 KB La qualitat de l'orientació educativa dels joves de 12 a 16 anys a Catalunya : situació actual i desafiaments / Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sabaté Tomas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Quina és la situació de l'orientació acadèmica i professional que es fa a l'ESO a Catalunya? Quins són els principals desafiaments? Per respondre a aquestes dues preguntes es va conduir una recerca a través d'una enquesta a més de 100 centres de secundària de Catalunya, públics i concertats. [...]
¿Cuál es la situación de la orientación académica y profesional que se lleva a cabo en la ESO en Cataluña? ¿Cuáles son los principales desafíos? Para responder a estas dos preguntas se realizó una investigación mediante una encuesta a más de 100 centros de secundaria de Cataluña, públicos y concertados. [...]
Which is the situation of academic and vocational guidance in secondary schools in Catalonia? Which are the main challenges? To answer these questions a research was conducted through a survey to more than 100 secondary schools. [...]

2015
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Núm. 43 (novembre 2015) , p. 40-51
2 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.